RBK Group - ICTleveranciers.nl

RBK Group


RBK

RBK wil dé partner zijn voor ondernemers en vakmensen binnen de voedingsmiddelenbranche. Onder het motto “Het verbeteren van de concurrentiepositie van onze klanten”, ontwerpt, bouwt en automatiseert RBK voedingsmiddelenbedrijven.

Bekijk hier meer leveranciers van ERP software
 
 



FOBIS® Het automatiseringssysteem voor de Food
FOBIS® is al jarenlang hét automatiseringssysteem voor de toonaangevende bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. Met vele branchespecifieke functionaliteiten en de uitermate flexibele opzet van de software biedt FOBIS® voor elke organisatie een standaard oplossing. FOBIS® integreert de productie- en de administratieve processen binnen één systeem, waarmee u altijd realtime inzicht heeft in zowel de voortgang als ook de uitvoering van uw bedrijfsprocessen.

Partijborging
Met de unieke partijenstructuur van FOBIS® is een sluitende partijenadministratie inclusief de vereiste tracering een kinderspel geworden. In samenspraak met u bepalen wij wat het gewenste niveau is. FOBIS® ondersteund hierin alle gewenste niveau’s van tracering, waaronder dierniveau, partijniveau of dagniveau.

Procesborging
Naast een sluitende partijenadministratie is een juiste procesborging ook een zeer belangrijk onderdeel van uw productieproces. Met FOPRO® heeft RBK de juiste oplossing voor de PLC/Scada laag. Beide systemen zijn naadloos op elkaar aan te sluiten. Hierdoor kunnen de proceswaarden van uw kritieke processen worden gekoppeld aan de partijinformatie van FOBIS®. U ziet hierbij niet alleen wat er geproduceerd is, maar ook onder welke omstandigheden het product tot stand gekomen is en vervolgens is opgeslagen!

Modulaire opbouw

FOBIS® is modulair opgebouwd. Hierdoor is er altijd een passende oplossing voor uw behoefte beschikbaar. Klik op een van onderstaande links voor meer informatie.

FOBIS® ERP voor commercie/administratie/logistiek en management
FOBIS® ERP is een modern pakket waarin de facetten van hedendaagse bedrijfsadministratie voor voedingsmiddelen bedrijven uitvoering ondersteund worden. Zo zijn er naast de standaard processen zoals inkoop- verkoop en voorraadbeheer uitgebreide logistieke aspecten als co-makership, F-trace en EDI terug te vinden in de diverse modules van FOBIS® ERP. Heeft u meerdere vestigingen? Met de multi-site omgeving van FOBIS® ERP richten wij uw bedrijven in naar uw wensen met centrale grip op uw activiteiten.

De onderdelen van FOBIS® ERP
Functies die FOBIS® biedt ter ondersteuning van de administratieve processen zijn onder andere:

  • Diverse orderingsfuncties (dagordering, weekordering, ordering ten behoeve van retail klanten, ordering ten behoeve van industrieklanten);
  • Een prognosticeringsmodule waarin op basis van (actie) historie toekomstige verkopen kunnen worden geprognosticeerd;
  • Middels koppelingen vrij toegankelijke database structuren;
  • Beoordelen van leveranciersperformance op basis van kwantitatieve en kwalitatieve kenmerken;
  • Diverse factureringsmethoden met zeer flexibele inrichting van prijzen, reclames, kortingen en verkoopkosten;
  • Kostprijsbewaking op basis van voor- en nacalculatie;
  • Voorraadbeheer en voorraadadministratie (inclusief vrieshuisafhandeling);
  • Emballage-afhandeling met statiegeldregeling en diverse facturerings- en verantwoordingsmethoden;
  • Beschikbaarheidsplanning om op een hoog aggregatieniveau afstemming met productie en voorraad te kunnen doen;
  • Klachten-/claimafhandeling op basis van factuurhistorie of actuele orders geïntegreerd met facturering en managementinformatie;
  • Krachtige flexibel in te richten interfaces met financiële systemen (Exact, Profit, JD-Edwards etc.);
  • Uitgebreide managementinformatie over klant/artikel relaties;
  • EDI berichten. Complete afhandeling voor zowel verkoop als inkoop door middel van EDI berichtenverkeer.

FOBIS® ERP gemaakt door specialisten voor specialisten

Warehousemanagement (WMS) in de foodindustrie: complex maar noodzakelijk!
U kent ongetwijfeld de uitdagingen van de foodsector: steeds hogere eisen aan producten en bijbehorende informatie. Uw klanten vinden korte leadtimes vanzelfsprekend. Uw assortiment wordt steeds omvangrijker, ook door de verscheidenheid aan presentatievormen. Fouten kunt en wilt u zich niet permitteren, terwijl het tempo steeds hoger wordt. Daarbij wilt u uw voorraad zo laag mogelijk houden van zowel uw gereedproduct als uw grond- en hulpstoffen.

Wat u nodig heeft is op elk moment van de dag een actueel inzicht in de voorraad van zowel uw grondstoffen, halffabricaten als eindproducten en 100% betrouwbaarheid van ontvangst, in- en uitslag, orderpick en distributie. Dat bepaalt immers de waardering door uw klanten en/ of leveranciers en is daarmee bepalend voor uw succes. FOBIS® WMS helpt daarbij, aangezien het ontwikkeld is met een visie die is ontstaan door jarenlange specialistische ervaring in de foodbranche.

Warehousemanagement: met FOBIS® verdwijnt de complexiteit
Met FOBIS® WMS heeft u een systeem voor voorraadbeheer en orderpick dat voorziet in:
Inzicht in de voorraad: op elk moment van de dag een precies beeld van uw grond- en hulpstoffen en de producten die ter beschikking zijn van uw klant, compleet met THT en palletinformatie. Dit voorkomt verlies door verlopen van THT en maakt een optimaal voorraadniveau mogelijk

  • Een orderpicksysteem dat zich baseert op het FEFO-principe, waardoor altijd het juiste product bij de juiste klant terecht komt
  • Integrale kwaliteitsregistraties
  • Geborgde tracking en tracing
  • Geen gezoek waar wat staat
  • Etikettering die vrij definieerbaar is, maar vanzelfsprekend ook de SSCC bevat
  • EDI-faciliteiten, waarmee DESADV berichten verstuurd kunnen worden en RECADV kunnen worden verwerkt maar ook EDI orders verstuurd kunnen worden naar uw leveranciers
  • Ook geschikt voor VMI

Warehousemanagement met FOBIS® WMS: een volwassen informatiesysteem!
Wij zijn nog niet tevreden als uw operaties vlekkeloos lopen. Vanuit onze ervaring weten we dat optimalisatie uw constante drijfveer is. Daarom biedt FOBIS® WMS ook managementinformatie aan over bijvoorbeeld de omloopsnelheid van de voorraad, de effectiviteit van het picken en verladen en over de mogelijkheden om looproutes te optimaliseren. Ook managementinformatie over de kwaliteit van aanleveren door uw leveranciers zijn bepalend voor de efficiëntie van bijvoorbeeld uw productieproces.

Warehousemanagement met FOBIS® WMS: dè stap naar grote klanttevredenheid!
Neem contact op met ons. Wij willen u graag live laten zien wat we bedoelen. We kunnen dan de pickprocessen met scanning, ook op heftruck¬terminals laten zien. Wij zijn eraan gewend om onze systemen in uw omgeving in te passen. Koppelingen met bestaande ERP-systemen horen daarbij. Kortom, u zet een stap voorwaarts en verhoogt uw concurrentiestap.

FOPRO® : Het totaalbeheersysteem voor alle technische installaties
FOPRO® (FOod PROcessing) is ontwikkeld voor het beheren van volautomatische productielijnen met transportsystemen, en voor de beheersing van processen als drogen, koelen, invriezen, ontdooien, blancheren, pasteuriseren, koken en bakken. Het is een totaalbeheersysteem voor alle technische installaties. Het zwaartepunt ligt bij de besturing van industriële koelinstallaties.

Onderdelen

  • Optimaliserende regelingen;
  • Web-based visualisatie;
  • Registratie en rapportage van proceswaarden.

FOPRO® balansregeling
Bij de besturing van koudeinstallaties wordt gebruik gemaakt van de FOPRO® balansregeling. Kenmerken van deze balansregeling zijn:

  • Geavanceerd algoritme dat de koudevraag en –aanbod met elkaar in balans brengt;
  • Verminderd of elimineert deellastbedrijf van de compressoren. Hierdoor toename in rendement en afname in slijtage;
  • Warmteproductie kan worden opgevoerd bij pieken in warmtevraag. Warmte terugwinning kan hierdoor beter worden ingezet voor kritische toepassingen.

Tot 35% energie besparen, hoeveel levert u dat op?

Daarnaast bevat FOPRO® tools voor het verder optimaliseren van de koude installatie:

  • Directe alarmering + alarm historie garanderen continuïteit;
  • Visualisatie met videorecorder voor terugkijken van elke willekeurige situatie. Elke storing is snel opgespoord;
  • Programmeerbare thermostaat functie: Alleen koelen wanneer nodig (FOPRO® Matrix);
  • Web-based visualiseren van de technische installatie. Altijd en overal inzicht in functioneren van de installatie, zelfs via uw smartphone!;
  • Web-based inregelen van de technische installatie. Laat de experts van RBK de installatie optimaal inregelen;
  • Een goed ingeregelde installatie betekent een hoog rendement en een laag energieverbruik;
  • Energiebesparing tot 35%.

RBK levert en adviseert sinds jaar en dag
Aan hardware worden er binnen de voedingsmiddelenindustrie strenge eisen gesteld. De omgeving waarin hardware moet functioneren, is over het algemeen vijandig. De omstandigheden waarin hardware dient te functioneren zijn zeer instabiel, nat/warm/koud. Hardware dient zich staande te houden in een robuuste omgeving, dus het moet tegen een stootje kunnen, het dient goed te reinigen zijn vanuit het oogpunt voedselveiligheid, etc. Dit vraagt om een specialistische visie op hardware in de voedingsmiddelen industrie.

RBK levert en adviseert sinds jaar en dag hardware en systeemsoftware binnen de voedingsmiddelen industrie. Door ons eigen brede werkterrein en de jarenlang opgebouwde kennis en ervaring in de markt kunnen we complete ICT infrastructuren voor u ontwerpen, leveren en beheren.

Voor zowel de productie- als kantooromgevingen leveren wij netwerkapparatuur, servers, hard- en systeemsoftware en hardware zoals weegschalen, industriële (touchscreen) PC’s, PLC’s, RFID, barcode scanners, labelprinters maar ook bijvoorbeeld heftruck terminals.

RBK is reeds 35 jaar actief in de voeding- en genotmiddelenbranche. Dit heeft geleid tot toepassingen die dicht bij de dagelijkse praktijk staan. Dankzij de modulestructuur van FOBIS® ERP kunt u eenvoudig en snel starten en stap voor stap groeien naar complete controle op uw processen.

Wenst u graag meer te weten over wat RBK voor u kan betekenen laat dan een contactverzoek achter op onze contactpagina of stuur een bericht naar info@rbk.nl, zodat wij contact met u op kunnen nemen. Natuurlijk kunt u ons ook direct benaderen met uw vraag op telefoonnummer +31 (0)570 – 680100.

Trefwoorden: Automatisering, Voedingsmiddelenindustrie, ERP software, Wegen en etiketteren, productieplanning, WMS, Recepturenbeheer, Labelen, Slachterij software



REFERENTIES

Referenties leest u hier: https://www.rbk.nl/referentiesnieuws/referenties/



Bel of mail deze leverancier als u vragen heeft over de ICT oplossing die u zoekt of de aanpak van uw project. Heeft u hulp of informatie nodig van het ICT informatiecentrum, neemt u dan contact op met de servicedesk via 085 40 10 218.

Bedrijfsnaam RBK GROUP BV
Adres Keulenstraat 18
Postcode en plaats 7418 ET Deventer
Contactpersoon Roy Meenderink
Telefoon 0570-680100
E-mail info@rbk.nl
Meer informatie Bezoek website